FORUM ANA SAYFA
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
AnasayfaPortal*GaleriAramaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 Bunları yap, daha az akaryakıt yak

Aşağa gitmek 
2 posters
YazarMesaj
taz
Sitenin Onur Üyesi
Sitenin Onur Üyesi
taz


Erkek Mesaj Sayısı : 1497
Yaş : 45
Kayıt tarihi : 18/04/08

Bunları yap, daha az akaryakıt yak Empty
MesajKonu: Bunları yap, daha az akaryakıt yak   Bunları yap, daha az akaryakıt yak Icon_minitimePtsi Mayıs 05, 2008 11:13 am

Zaten dünyanın en pahalı akaryakıtını
kullanan Türkiye'de motorinle benzin arasındaki fiyat farkı %11'e inince geriye
tek çare kaldı. Uzmanların daha az 'yakmak' için önerileri var


İlker Pehlivan'nın haberi
Bundan 110 yıl önce bulunmasına rağmen hep benzinliden yavaş gelişen dizel
motorlar altın çağını yaşıyor. 10 yıl önce Türkiye'de yüzüne bakılmayan 1999'da
payı yüzde1.5 olan dizel araçlar artık satışların
yüzde 53'ünü oluşturuyor. Yani satılan her iki araçtan biri dizel.
Ancak bu büyük talep motorinin fiyatının benzinden daha hızlı artmasını da
beraberinde getirdi. Motorin fiyatı son beş yıldır dizel araç satışlarının
artmasına paralel olarak sürekli yükseldi. Motorinin litresi son bir ayda üst
üste zamlanıp 3.10 YTL'ye çıktı. Benzinin litre fiyatı ise 3.42 YTL. Yani
aradaki fark yüzde 11'e kadar indi. Bu oran satışlara da hemen yansıdı. Bu yılın
ilk çeyreğinde geçen yılı yüzde 53 ile kapatan dizel araç satışları 1 puan
düşerek yüzde 52'ye geriledi. Uzmanlar bu durumda dizel araçların benzinliye
göre çok da avantajlı olmadığını
söylüyor.

Araç da yüzde 20 pahalı
Dizel motorlu araçların yılda 50 bin kilometre yol yapılıyorsa avantaj
sağlayabileceği belirtiliyor. Uzmanlar, benzinli modellere göre fiyatı yüzde
15-20 oranında daha pahalı olan dizel otomobillerin söz konusu seviyeden az
kullanımda, fiyat farkını amorti etmediğini, dolayısıyla ekonomik olmayacaklarını
vurguluyor.
Zamma rağmen hâlâ dizel araçlar benzinliye göre yüzde 30 daha az yakıt
tüketiyor. Araç sahiplerini asıl zorlayan kısım pompa fiyatlarının yükselmesi.
Bu durumda yapılması gereken tek şeyin tasarrufu artıracak önlemler olduğu
görülüyor. Uzmanlar dünyanın en pahalı motorin ve benzinini kullananlara bazı
önerilerde bulunuyor. Bu kurallara uyarak benzinli ya da dizel araçlarda yakıtın
hissedilir şekilde düştüğü yapılan testlerle de gözlendi. İngiliz yakıt
rekortmeni Taylor çifti ve Peugeot uzmanlarının ekonomik sürüş için önerileri
şöyle:

Agresif kullanmayın
Agresif sürüşte, ölçülü sürüşle karşılaştırıldığında üç kata kadar daha fazla
yakıt kullanılıyor. Özellikle şehir trafiğinde çok sert gaz ya da frenden
sakının.

Yüksek viteslerde kullanın
Vites ne kadar
yüksek olursa motor hızı da o kadar düşük olur. Bu, yakıt verimliliğini
artırabilir. Otomatik vitesli
araçlar, araba yeterli hızlanmayı gerçekleştirdiği zaman sürücü gaz pedalını
hafifçe bırakırsa vitesler arasında daha çabuk geçiş yapar. Araçlarda vites
değişimi 2000-2500 civarında olmalı.

Aşırı hız yapmayın

Araç ne kadar hızlı giderse o kadar fazla rüzgar direnciyle
karşılaşır. Hız limitinden yalnızca 8 km/saat daha hızlı gitmek, yakıt
tüketimini yüzde 23 artırır. Bazı araçlarda 130 km/s hızdaki yakıt tüketimi 80
km/s'ye göre neredeyse iki kat fazladır.

Motorun bakımını yapın

İyi ayar yapılmış bir motor yakıt tasarrufunu yüzde 4'e kadar
geliştirebilir. Yağ ve bakım konusunda her zaman üreticinin tavsiyelerini
uygulayın.

Lastik basıncı önemli
Doğru şişirilmiş
tekerlekler aracın hareketini sağlamak için gereken enerji miktarını da azaltır.
69 milibar değerinin tam altında şişirilmiş bir tekerlek yakıt verimliliğini
yüzde 3'e kadar düşürebilir.

Aşırı ağırlık taşımayın

Bir aracın içinde taşınan ekstra her 45 kilogram için yakıt
verimliliği yüzde iki oranında düşebilir. Bu nedenle bagajda ve arka koltukta
gereksiz eşyalar taşımayın.

Portbagajı kaldırın

Portbagaj ya da tavan çubukları kullanılmıyorsa sökülmeli. Bunlar,
aracın aerodinamik etkinliğini olumsuz olarak etkileyerek araçta yüzde 5'e varan
oranda yakıt tasarrufunu azaltır.

Boşta çalıştırmayın

Boşta çalıştırma işlemi aracı hiçbir yere götürmez ancak yine de
yakıt harcar. Bir kuyrukta beklerken ya da birisini beklerken aracı sürmeniz
gereken zamana kadar motoru kapatın.

Klimayı tutumlu kullanın

Klima tesisatı motora ek
bir yük getirir ve kullanım sırasında fazladan yakıt kullanır. Ilık günlerde
klimayı açmak yerine havalandırmayı kullanın.

Hava filtresini
kontrol edin
Tıkanmış bir hava filtresinin değiştirilmesi, motorun
korunmasına yardımcı olurken aynı zamanda yakıt tasarrufunu da yüzde 10 değerine
kadar artırır.

Hızı dengeli tutun
Tamamen
durmaktansa yanan kırmızı ışık yeşile dönene kadar daha erken yavaşlayın ve o
hızda devam edin. Ayrıca bir tepenin başlangıç noktasına ulaşmadan önce hızınızı
biraz artırın ve ardından motoru daha sert çalıştırmaya gerek kalmadan hızının
aracı tepeye çıkarmasına izin verin.

Yokuştan boşta inmeyin

Yokuş yeterince dikse, gaz vermeden viteste inmek motora giden
yakıtın tamamen kesilmesini sağlar. Motor, çalışması için yakıt gerekmediğini
algılayarak yakıtı tamamen keser ve bu sayede eğime bağlı olarak sıfır yakıt
tüketimiyle inmek mümkün olabilir. Araç boştayken daha çok yakıt tüketir.
Peugeot 308 HDi otomatik yakıt rekoru kırdı
Peugeot'nun 5 ileri manuel ve yeni 6 ileri otomatik şanzımanına sahip iki 308
1.6 HDi 110 hp modeli, ortalama 3.5 litre/100 km civarında tüketimle
İstanbul'dan Antalya'ya gidip döndü.
Geçen yıl Antalya'ya ortalama 3.68 litre/100 km tüketimle gidip gelen 110
beygir gücündeki 1.6 litre HDi motora sahip 407'den sonra Peugeot, bu yıl aynı
testi yine Türkiye Otomobil Federasyonu gözetiminde 308 modelinin iki ayrı
şanzıman seçeneğiyle gerçekleştirdi. Teste katılan araçlardan birincisi, yeni
308'in Türkiye lansmanından beri satışta olan manuel şanzımanlı 1.6 HDi 110
beygirlik modeliydi.
İkinci model ise Türkiye'de ilk kez satışa sunulacak
olan 1.6 Hdi Auto6R olarak adlandırılan yeni 6 ileri otomatik şanzımanlı
modeldi.

Manuelden daha az yaktı
Klasik otomatik
vitesli araçlar genelde daha çok yakıt tüketirler ve performansları biraz daha
düşüktür. Peugeot bu yeni vites kutusunun gerçek koşullarda manuel şanzımana
sahip bir araç kadar tükettiğini kanıtlamak için bu yeni versiyonu manuel
şanzımana sahip aynı motorlu bir başka versiyonla birlikte test etti. İki araç
1393 km'lik yol boyunca arka arkaya gittiler.
1393 kilometrelik bu testte manuel şanzımanlı 308 1.6 HDi, 100 kilometrede
ortalama 3.59 litre motorin tüketerek başarılı bir sonuç elde etti. 6 ileri
vitesli otomatik şanzımana sahip 1.6 HDi Auto6R ise aynı yolda aynı koşullarda
daha da düşük bir yakıt tüketimi elde etti ve 100 kilometrede ortalama sadece
3.45 litre motorin yaktı. Bu iki modelin de resmi testlere göre şehir dışındaki
yakıt tüketimi 4.1 litre. Her iki aracın deposu da 60 litre kapasiteli. Manuel
308 yol boyunca 50.11, otomotik vites ise 48.16 litre yaktı. 110 beygirlik HDi
turbodizel motora sahip yeni 308 Auto6R modeli 39 bin 270 YTL anahtar teslimi
fiyattan satılıyor.
(Radikal)


http://www.haber7.com/haber.php?haber_id=317195
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.canmuhammed.ile.biz
X_@sRi_s@@det_X
Admin
Admin
X_@sRi_s@@det_X


Erkek Mesaj Sayısı : 912
Yaş : 40
Kayıt tarihi : 14/04/08

Bunları yap, daha az akaryakıt yak Empty
MesajKonu: Geri: Bunları yap, daha az akaryakıt yak   Bunları yap, daha az akaryakıt yak Icon_minitimePtsi Mayıs 05, 2008 1:10 pm

ALLAH razi olsun ama arabam yok ki mustafa abim!...
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.asrisaadet.ile.biz
taz
Sitenin Onur Üyesi
Sitenin Onur Üyesi
taz


Erkek Mesaj Sayısı : 1497
Yaş : 45
Kayıt tarihi : 18/04/08

Bunları yap, daha az akaryakıt yak Empty
MesajKonu: Geri: Bunları yap, daha az akaryakıt yak   Bunları yap, daha az akaryakıt yak Icon_minitimeÇarş. Mayıs 14, 2008 10:34 pm

reca ederim
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.canmuhammed.ile.biz
 
Bunları yap, daha az akaryakıt yak
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
FORUM ANA SAYFA :: «««««Haber Bölümümüz»»»»» :: Güncel Haberler!...-
Buraya geçin: