FORUM ANA SAYFA
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
AnasayfaPortal*GaleriAramaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 CUMA NAMAZI

Aşağa gitmek 
3 posters
YazarMesaj
tevhit06
Hoş Geldiniz
Hoş Geldiniz



Erkek Mesaj Sayısı : 5
Yaş : 68
Kayıt tarihi : 04/06/08

CUMA NAMAZI Empty
MesajKonu: CUMA NAMAZI   CUMA NAMAZI Icon_minitimeÇarş. Haz. 04, 2008 2:17 pm

http://www.hayrettinkaraman.net/sc/00049.htm

İslam hukuku profesörü Hayrettin Karaman’ın web sitesi

Soru:
Selamun aleykum hocam ben Şafii mezhebine bağlıyım. Cumanın farzı öğle namazı yerine geçiyor mu, geçiyorsa neden cuma farzından sonra bir daha öğle namaz kılıyoruz.

Cevap:
Cuma namazının farzı, öğle namazının farzı yerine geçiyor; bu konuda bir tereddüt ve tartışma yoktur. Tartışılan konu, "kılınan Cuma namazı sahih olmazsa öğle namazı ne olacak?" sorusu içinde yer almaktadır.
İmam Şâfiî'ye göre bir şehirde iki veya daha fazla yerde Cuma kılınmış ise önce kılanların (namazı diğerlerinden önce bitirenlerin) cuması sahihtir. Sonra kılanların cuması olmamıştır (batıldır) ve öğleyi yeniden kılmaları farzdır. Şâfii'ye göre hangisinin önce kıldığı belli değilse, hepsinin öğleyi yeniden kılmaları gerekir.
İmam Şâfiî'den sonra gelen ve ona tâbi bulunan Şâfiî müctehid ve fakihleri yukarıdaki hükmün, "ihtiyaç olmadığı halde cumanın birden fazla camide kılınmış olmasına ait" bulunduğunu; şayet caminin mükelleflere göre küçük olması gibi bir mazeret varsa birden fazla camide kılınabileceğini, böyle olunca da öğle -Cuma namazından sonra- öğle namazının farzını yeniden kılmanın farz olmayacağını, ancak sünnet olabileceğini ifade etmişlerdir.
Hanbelîlerin görüşü de Şâfiîlerinki gibidir.
Bu iki mezhebin tatbikatında Cuma namazı, ihtiyaç olmadığı halde birden fazla camide kılınmışsa ilk kılınandan sonrakiler bâtıl sayılmakta -şüphe halinde; yani hangi cemâatin namaz önce bitirdiğinin bilinmemesi durumunda hepsi bâtıl sayılmakta- ve öğle namazı yeniden kılınmaktadır.
Eğer Cuma namazı ihtiyaca binâen birden fazla camide kılınmış ise bu takdirde bâtıl sayılmamakta, ancak ihtiyaten öğle namazının kılınması tavsiye edilmektedir. Bugün hemen her şehir ve büyük köyün -cumayı kılsın kılmasın- namaz ile mükellef bulunanlarını bir cami almayacağına göre kılınan cumalar Şâfiîlere göre de sahihtir ve öğleyi kılmak farz değildir.
Hanefî mezhebinde tercih edilen görüş, İmam Muhammed'e ait olup "Bir yerleşim yerinde birden fazla camide Cuma namazının kılınabileceği" şeklindedir.
Cuma namazının bazı şartlar üzerinde -yukarıdakine ek- bazı ihtilaflar (ictihad farkları) vardır. Ancak bunlardan birini esas alarak Cumayı terketmek veya kıldıktan sonra -belki sahih olmamıştır diyerek- yeniden bir de öğlenin farzını kılmak doğru değildir. Kılınan Cuma namazının gerçekleşen şartları şu veya bu müctehide göre yeterli ise Cuma namaz sahihtir, öğle namazının da yerine geçmiştir.
Cuma namazının farzı iki rekattır. Bundan önce dört, farzdan sonra da dört rekat namaz kılmanın sünnet olduğuna dair güçlü deliller vardır. Böylece sünneti ve farzıyla beraber Cuma namaz on rekattır. Zuhr-i âhir (son öğle namazı) diye bir namaz yoktur; kılınması uygun değildir. İsteyen Cumadan önce de sonra da istediği kadar nafile namaz kılabilir
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
tevhit06
Hoş Geldiniz
Hoş Geldiniz



Erkek Mesaj Sayısı : 5
Yaş : 68
Kayıt tarihi : 04/06/08

CUMA NAMAZI Empty
MesajKonu: Geri: CUMA NAMAZI   CUMA NAMAZI Icon_minitimeÇarş. Haz. 25, 2008 11:15 am

Cuma namazı ve O günkü öğle namazı

Cuma namazından sonra öğle namazı kılmak caiz değildir. Zira malum olduğu üzere Allah’ü teala kullarına bir vakit içerisinde iki farz namazını aynı anda farz kılmamıştır. O halde her kim içinde Cuma namazı kılınan bir cami ve mescitte bulunuyorsa Cuma namazını mutlaka orada cemaatle kılmalıdır. Bununla birlikte bazı şartlar yerine gelmediği için Cuma namazının geçersiz olduğunu düşünüyorsa bu durumda Cuma namazını kılması caiz değildir. Çünkü bu yanlış ta olsa söz konusu kişinin düşüncesine göre meşru olmayan batıl bir ibadete başlamak demektir. Buda Allahu Tealaya bir isyandır. Bu kişi Cuma namazının geçersiz olduğunu bile bile bu namazı kılacak olursa, öğle namazını kılmak onun boynunun borcu olur ve kılması gerekir. Bu kişinin Cuma namazı kılmak için başka insanlarla cemaat oluşturması caiz değildir. Çünkü yaptığı bu iş kendilerinden önce Cuma namazı kılan Müslüman kardeşleri ile bu kimseler arasını ayırmak anlamına gelir.

Eğer kişi kıldığı Cuma namazının sıhhatinden eminse, bu namazdan sonra ne münferiden ne de cemaatle ayrıca bir öğle namazı kılması caiz olmaz. Çünkü bu uygulama ile o, dinen zaruri (bazı fakihlere göre ise kati) olduğu bilinen bir bilgiye muhalif hareket etmiş olur.

Ne sahabilerden ne de müctehit selef imamlardan birinin Cuma namazından sonra öğle namazı kıldıklarına dair her hangi bir rivayet bize ulaşmış değildir. İmam Şafii Bağdat’a geldiğinde orada bir çok cami ve mescit bulunmaktaydı. Ancak ondan, Cuma namazından sonra öğle namazını kıldığına dair bir rivayet gelmemiştir. Eğer böyle bir rivayet olsaydı bile, kendisinin bu davranışı izlenecek, sünnete uygun bir tutum olmazdı.

Cuma namazından sonra öğle namazını kılan kimseler “yaptığımız ilave namaz gibi hayırlı bir husustadır.” Demek suretiyle meseleyi önemsememezlik etmesinler. Çünkü bu yaptıkları Allahu Teala’nın öngörmediği bir ibadeti ihdas etmek anlamı taşıyacağından büyük bir tehlike arzetmektedir. Yegane Şari (Kanun ve yasa koyucu) yüce Allah’tır. Her kim dinde yeni bir şey ihdas etmeye kalkışırsa, Uluhiyet ve Rububiyet konusunda kendisini Allah’a ortak yapmış sayılır. Kimde böyle bir davranışı sergileyen kimseyi onaylarsa onu Allah’a ortak edinmiş olur. Nitekim Allahu Teala şöyle buyuruyor:

Yoksa onların, dinden, Allah’ın izin vermediği şeyleri dini kaide kılan ortakları mı var?” Şura 21


Peygamber (s.a.v.), Allah’ı bir taraf bırakan haham ve rahipleri rabler edinen ehl-i kitabı şöyle tanımlamaktadır:

Onlar, onlara (Yahudi ve Hıristiyan din adamlarına) tapmıyorlardı. Ancak onların kendilerine helal kıldığını helal sayıyorlar, yasakladıklarını da haram sayıyorlardı.[1]

Seyh Muhammed Şemsu’l – Hak El Azim Abadi şöyle demiştir: Cuma namazı öğle namazı yerine geçtiğinden Cuma’dan sonra ayrıca öğle namazının kılınması caiz değildir. Sahabelerden, Tabiinden, Tebe-i tabiinden müctehit ve muhaddis imamların hiç birisinden Cuma namazından sonra öğle namazı kıldığı veya böyle bir namazı emrettiği yolunda her hangi bir rivayet gelmemiştir. Cuma namazından sonra öğle namazının ihtiyaten kılınması, bu namazı kılan kimseyi günahkar yapan bir bid’attir. Kenzu’d Dekaik adlı eserin şerhi niteliğindeki el-Bahru’r Raik’ta da görüldüğü üzere söz konusu bid’ati Hanefilerin muteahhir ulemasından bazıları çıkartmıştır.[2]

Ebu Muaz Seyfullah Erdoğmuş - Sahih İlmihal

[1] Tirmizi (3095), İbn Cerir tefsir 1/81 hadis yolları ve şahitleriyle birlikte hasen derecesindedir.

[2] et-Tahkikatu’l Ula, s.46
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
X_@sRi_s@@det_X
Admin
Admin
X_@sRi_s@@det_X


Erkek Mesaj Sayısı : 912
Yaş : 40
Kayıt tarihi : 14/04/08

CUMA NAMAZI Empty
MesajKonu: Geri: CUMA NAMAZI   CUMA NAMAZI Icon_minitimePerş. Haz. 26, 2008 8:53 am

tevhit06 kardesim konu açarken lütfen biraz daha dikkatli olalım inşaAllah!...


Hayrettin Karaman ehli sünnet bir alim olmad
ığı için onun fetvalarını kabul etmiyoruz. bu yüzden lütfen dikkatli olalım konu açarken!...

anlayışından dolayı simdiden teşekkürler inşaAllah!...
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.asrisaadet.ile.biz
tevhit06
Hoş Geldiniz
Hoş Geldiniz



Erkek Mesaj Sayısı : 5
Yaş : 68
Kayıt tarihi : 04/06/08

CUMA NAMAZI Empty
MesajKonu: Geri: CUMA NAMAZI   CUMA NAMAZI Icon_minitimeC.tesi Tem. 05, 2008 1:49 pm

Hayrettin Karaman'ın ehli sünnet olup,olmadığını tartışacak değiliz.bizin konumuz.

Bizim konumuz Cuma namazından sonra, zuhr-i ahirin kılınıp kılınmıyacağı.Herhangibir cevap yazmadığınıza göre konuları okumadınız galiba?
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
((MUHAMMED))
p@yl@şımcı üye
p@yl@şımcı üye
((MUHAMMED))


Mesaj Sayısı : 190
Yaş : 42
Nerden : İSTANBUL
İş/Hobiler : SOHBET,KİTAP,İLİM
Lakap : EHLİ SÜNNET VEL CEMAAT
Kayıt tarihi : 22/04/08

CUMA NAMAZI Empty
MesajKonu: Geri: CUMA NAMAZI   CUMA NAMAZI Icon_minitimePerş. Tem. 17, 2008 9:34 am

ehli sünnet alimlerince Cuma namazından sonra zühri ahir kılınır biz böyle amel ediyoruz
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.reklamyasaktir
tevhit06
Hoş Geldiniz
Hoş Geldiniz



Erkek Mesaj Sayısı : 5
Yaş : 68
Kayıt tarihi : 04/06/08

CUMA NAMAZI Empty
MesajKonu: Geri: CUMA NAMAZI   CUMA NAMAZI Icon_minitimeC.tesi Tem. 19, 2008 2:49 pm

siz konuyu herhalde önemsemiyorsunuz. Cuma namazından sonra zuhr-i ahir kılan cuma namazı kılmamaış gibidir.Yani cumayı sebebsiz yere terk etmiş sayılır.

Peygamber (s.a.v.) Efendimiz hutbe îrad edip, buyurdular ki : “Cumâ size kıyâmete kadar farz kılındı. İster âdil imam, ister zâlim imam zamânında olsun, kim ki, Cumâ namazını sebepsiz yere terk ederse, iki elim yakasındadır. ALLAH işini rast getirmesin.. onun Ne namazı vardır, ne orucu, ne haccı, ne de zekatı... Vaktâ ki, tövbe ve istiğfar etmiş ola.”
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
((MUHAMMED))
p@yl@şımcı üye
p@yl@şımcı üye
((MUHAMMED))


Mesaj Sayısı : 190
Yaş : 42
Nerden : İSTANBUL
İş/Hobiler : SOHBET,KİTAP,İLİM
Lakap : EHLİ SÜNNET VEL CEMAAT
Kayıt tarihi : 22/04/08

CUMA NAMAZI Empty
MesajKonu: Geri: CUMA NAMAZI   CUMA NAMAZI Icon_minitimeSalı Tem. 22, 2008 10:16 am

kardeş Cuma 'yı terk edenler içindir bu hadisi şerif bizler Cuma'yı terk etmiyoruz hamd olsun. Yalnız Mezhep İmamlarımızın Cuma'dan sonra zühri ahirin niçin kılınması gerektiği ile ilgili görüşlerini okursanız niçin kılındığını anlarsınız.
Ayrıca Cuma'nın terk edilmemesi ile ilgili bu hadisi şerifi darul harpçilere okuyun inşaAllah
ayrıca Hayrettin Karamanı iyi tanımak istiyorsanız onun merhum Hocası Ehli Sünnet büyük alimlerinden olan Ahmed Davudoğlu hoca efendinin Din Tamiri Adına Din Tahripçileri adlı kitabında Hayrettin Karamanın islama verdiği zararları öğrenebilirsiniz.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.reklamyasaktir
tevhit06
Hoş Geldiniz
Hoş Geldiniz



Erkek Mesaj Sayısı : 5
Yaş : 68
Kayıt tarihi : 04/06/08

CUMA NAMAZI Empty
MesajKonu: Geri: CUMA NAMAZI   CUMA NAMAZI Icon_minitimePerş. Ağus. 14, 2008 7:28 pm

Zuhr-i ahir şüphe ile kılınıyor.Cuma namazını kıldıktan sonra; Zuhri ahir neden kılınıyor,cumam olmadı öğle namazını kurtarayım diye kılınıyor yani şüphe ile şüpheli ibadetin olmadığını her müslüman bilir. ''Hikmet müminin kayıp malıdır nerde bulursa alsın''diyor Peygamber efendimiz hikmeti söyleyen ister Hayrettin Karaman olsun ister Zekeriya Beyaz olsun almamız lazım. işte Zekeriya Beyazın bir yazısı.


Prof.dr Zekeriya BEYAZ
Gerçek İslamCuma namazı kılamayan bir kişi ne yapmalıdır? Cuma namazı kılan, öğle namazı da kılıyor. Bu nasıl oluyor?

CEVAP: Herhangi bir sebeple cuma namazı kılamayan kimse, normal olarak o günün öğle namazını kılar. Zaten cuma namazı kılan da öğle namazı kılmaz. Camilerde normal cuma namazı kılındıktan sonra, yine kişiler yalnız olarak 10 rekat daha namaz kılıyorlar. Bu namaz sonradan icat edilmiştir. "Eğer cuma namazımız kabul olmadı ise, hiç olmazsa bugünkü öğle namazını kılalım" diyorlar.
Bu düşünce ve uygulama yalnıştır. Çünkü şek ve şüphe üzerine amel olmaz. "Eğer cuma namazının şartları yerine gelmedi ise, dolayısıyla cuma namazı kabul olmadı ise" diye şüphe edilemez. Şüphe varsa o namaz hiç olmaz, o zaman cuma kılmamak, doğrudan öğle namazı kılmak gerekir, cumayı kılmış isek artık ondan şek ve şüphe edemeyiz, "O öğle namazı yerine de geçer" diyeceğiz. Şüphe ile amel olmaz.
İslamiyet' te hep şekil şartlarına bağlamak, manevi yönünü hesaba katmayıp biçimsel yönüne takılmak, dinimizi doğru anlamamak olur. Ameller, niyetlere göredir. Niyetlerimizi düz tutalım.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
((MUHAMMED))
p@yl@şımcı üye
p@yl@şımcı üye
((MUHAMMED))


Mesaj Sayısı : 190
Yaş : 42
Nerden : İSTANBUL
İş/Hobiler : SOHBET,KİTAP,İLİM
Lakap : EHLİ SÜNNET VEL CEMAAT
Kayıt tarihi : 22/04/08

CUMA NAMAZI Empty
MesajKonu: Geri: CUMA NAMAZI   CUMA NAMAZI Icon_minitimeCuma Ağus. 15, 2008 3:40 pm

şüphe kalmıyor kardeş bu konuyu Ehli Sünnet alimlerinden iyice bir araştır bakalım
4 mezhebe göre şüphe kalmıyorda Müçtehit imamların yanında dünkü çocuk olan Hayrettin Karaman'a göremi şüphe oluyor.
itibar etmiyoruz Ehli Sünnet dışı fetvalara
Ehli sünnet ne demek: Efendimiz s.a.v bir gün ashabına ümmetim 73 fırkaya ayrılacak 72 si ateşte 1 i cennettedir diyor
kimdir o Ya ResülAllah diye sorunca ashab-ı kiram
onlar Ehli Sünnet vel Cemaattir buyuruyor. Sünnet burada Efendimiz s.a.v'in kendisidir vel Cemaat ise Ashaptır yani sizin inandığınız gibi inanmayanlar delalettedir diyor Efendimiz s.a.v.
Ashap zamanında Cuma namazları tek bir merkezde kılınırdı fakat günümüzde tek bir merkezde kılınamadığı ve hangi caminin önce namaza başladığı tespit edilemediği için bu zaruretten dolayı zühri ahir namazıda kılınıyor.
Bu içtihadı yapan müçtehit alimler sahabeyi gören ve onlarda ders alan kişilerdir , Hayrettin Karaman hangi sabaheyi gördü?
Biz o yüzden Ehli Sünnet vel cemaat yolunu takip eden alimlerin içtihatlarına uyuyoruz.
selametle
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.reklamyasaktir
 
CUMA NAMAZI
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Efendimiz (Sav) Son Namazi (ViDEO MP3)
» CUMA KUTLAMA MESAJLARI

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
FORUM ANA SAYFA :: «««««İslam Adına Herşey Burada»»»»» :: Namaz!...-
Buraya geçin: